Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Michelisz Norbi világbajnok

G. Capelluti 2012.11.18. 08:38

Hajnali 03:55, telefon csipog. Levonszolom fonnyadt porhüvelyemet a nappaliba és bekapcsolom a TV-t azzal a céllal, hogy már a kávéfőzés közben meglegyen a szükséges és elégséges háttérzaj. Hopp, már megy a felvezető kör? Na, kávét már csak a két futam között iszom.

pitlane_.jpg

Miközben szorgosan dörgöltem a szemem, hogy lássak valamit, körbe értek. Majdnem. A mezőny vége pl. nem. Száz méterekkel voltak lemaradva, még a formációt sem vették fel. Azért a lámpák kialudtak, RAJT! Mindenki jól kapta el, semmi különös nem látszott a képeken, de elértek a 3. kanyarhoz. D'Aste hátulról beleszállt Mehdi Bennaniba, aki ettől torpedóvá változva elvitte Norbi autójának jobb elejét és orral beleállt a falba. Ettől aztán kipattant a szemem, tapadtam a képernyőre, hogy elkapjak valamit, mi baja a Bömbinek? Tudunk-e rendesen menni az új rajttal? A kérdést hamar megválaszolta versenyigazgatóság. Nem volt piros zászló! Fogták, kiemelték Bennani autóját, és aki hamarabb el tudott menni a helyszínről, annak volt a legnagyobb szerencséje. Hát ez milyen ostoba döntés már? Aztán kiderült, az autó versenyzésre alkalmatlan állapotba került. De így járt Oriola és D'Aste is. Hát akkor majd a másodikban. Csak sikerüljön megcsinálni!

Michelisz_Mac_17.jpg

Vissza az elejébe. Huff nem autózgat a második helyen. Ő a Mandarin kanyarnál beszúr féktávon és el is megy Müllernek. Eddig rendben van. De hogy nem bír magával és pár kanyarral később az autót felfűzi a falra, az már nincs rendben. Pontosabban nem okos dolog. Na, innentől Menunek lejött a lila köd hiszen, ha megelőzi Müllert, már csak 12 pont lett volna a hátránya. Végül sikerült lehiggadnia és letett a lehetetlenről. Monteiro közben bejött a harmadik helyre, ezzel az első dobogót hozva a Honda számára. Jöhetett a szerelés. Volt mit. A kávé is lefőtt.

Michelisz Norbert 1984. augusztus 8-án született Mohácson. Családjával a baranyai Hímesházán élt, szimulátorversenyzéssel töltötte szabadidejét. 2005-ben ült egy teszten először versenyautóban, amelyen olyan formát mutatott, hogy a hazai gyorsasági autósportban mindenki felkapta a fejét. 2006-ban, az akkor induló Suzuki Swift kupában rajtolt, és bajnok is lett. 2007-ben már a Renault Clio kupában versenyzett, és bajnoki címet szerzett. 2008-ban már egy kupás Seat Leónban találjuk. Ekkor lépett nemzetközi porondra, ahol az Európa-kupában már az első évben megszerezte első futamgyőzelmét is. Ennek a futamgyőzelemnek köszönhetően egy ügyfél-autóval a WTCC-ben is elindulhatott. 2009-ben megnyerte a Seat León Európa-kupát. Ebben az évben két WTCC-futamon rajtolt, azonban mindkét futamot fel kellett adnia.
2010-ben egy Seattal teljesítette első teljes WTCC-szezonját, amelyben egy harmadik és egy első helyet szerzett, amellyel a legjobb újonc lett.
A második szezonjában, 2011-ben egy BMW 320 TC-vel versenyzett, és kalandos szezonjában az összesítésben 9., a privát értékelésben pedig 4. helyen végzett. Ebben az évben járt a sorozat először a Hungaroringen, ahol az első futamban 2. lett. A második futamon az első kanyarban rommá törte ugyan a BMW elejét, de a csapat áldozatos munkájának köszönhetően visszatérhetett a versenybe, ahol a leggyorsabb kört futotta.
2012-ben maradt a BMW, és jöttek a sikerek, köztük a hungaroringi futamgyőzelem.
A Norbiról 2011-ben készült filmet pedig szinte kötelező megnézni:

Norbi megint tanárit rajtolt. D'Aste ugyan nem állt fel a rajtrácsra, így Norbi az ő helyéről rajtolt, de akkor átugrott mindenkit és a mezőnyt vezetve érkezett az első féktávra. MacDowell sokkal gyorsabb volt, Norbi ezt okosan be is látta és elengedte. Majd Menut is. Igen, ő már ennyire feljött. És ezzel Norbi már csak a 3. és megjött Oriola is a fenekére. MacDowell ezen a ponton olyan előzékennyé vált a gyári Chevy-vel szemben, hogy gyorsan el is engedte Menut. Viszont komoly tempót vesztett ezzel a manőverrel az Oriola elől „menekülő" Michelisz vissza is előzte. Újra második! És megint jött Müller. Hozta az idei formáját, a Mandarinnál meglökte MacDowell hátulját, aki keresztbe fordult és nagy tempóval becsapódott a falba. Sárga, safety car, az esetet pedig vizsgálják. Ez esetben lehet, hogy nem Müller hibája volt (majd kiderül), de hogy mindig körülötte vannak a balhék? Ehhez azért kell egy mentalitás is, hogy valaki mindig belekerüljön a rumliba. Szóval nem zörög a haraszt...

Huff_Mac_125.jpgNagyjából mindenkinek őszinte érzelmek vannak az arcán...

Safety car ki, mehet a mezőny. Menu elnyúlt, Oriola pedig harmadikként tapadt Norbira. Jött a féktáv, Norbi behúzódott, hogy védje a pozíciót, de Pepe nem bírt magával. Rácsúszott féktávon beforgatta és mindketten a falban fejezték be a versenyt. Ismét safety car és mivel már csak két kör volt hátra, így intették le a mezőnyt. Ez Huff számára bajnoki címet ért. A két Chevrolet elől kiesett mindenki, aminek köszönhetően felértek a dobogóra. D'Aste erősen sérült autója is leparkolt a pálya egy másik részén. Ez pedig nem jelentett mást, mint hogy Michelisz Norbert a túraautó világbajnokság privát (nem gyári támogatottságú) bajnoka. Olyan forgatókönyvvel, amire nem sokan számítottak. A három végső győzelemre is esélyes versenyző a megszerezhető 96-ból az egész hétvége során 0, azaz nulla pontot gyűjtött össze.

20215_300779806688886_759670932_n.jpgDe jó kimondani: a bajnok!

Ezzel Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport révbe ért. De legalábbis elért egy nagyon fontos mérföldkőhöz. Nagyon nagy teljesítmény és eredmény ez egy ilyen kis csapatnak, mert óriási fejlődésen mentek át úgy emberileg, mint szakmailag. Tanulták az alázatot és a profi versenyzést. Most pedig felmondták a leckét és csillagos ötöst kaptak rá. Egyértelműen ez a hazai autósport eddigi legnagyobb nemzetközi eredménye.

Gratulálunk neki, büszkék vagyunk rájuk!

Videó a díjátadóról:

Címkék: macau wtcc makaó michelisz zengőmotorsport

37 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.blog.hu/api/trackback/id/tr374912382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ad Dio 2012.11.18. 09:06:18

Norbi for President!!!

Tiszta szívből gratulálok.

petter555 2012.11.18. 09:08:42

Hajrá Norbi and Zengő team! :-))

jürgen baromartz 2012.11.18. 09:13:20

óriási gratula Norbinak!

fogják valahol ismételni a műsort, vagy lesz itt videó? sajnos muszáj volt aludnom éjszaka :(

G. Capelluti 2012.11.18. 09:18:14

@jürgen baromartz: Eurosport 22:36 - Race 1; 23:15 - Race 2

jürgen baromartz 2012.11.18. 10:13:23

ahogy a fenti videót is látom, az jut az eszembe, hogy most már ideje lenne valami elsőkerekes gépre váltani. nem azért mert szar a bmw, hanem azok miatt, akik azt hiszik, hogy a wtcc egy istenverte roncsderbi. szomorú.

G. Capelluti 2012.11.18. 10:20:06

@jürgen baromartz: Szokványos versenybaleset volt, csak sajnos Norbi volt mindkettő elszenvedője. Tudod, egy versenyzőnek az a legrosszabb, ha rajta kívülálló okból esik ki/el az eredménytől.
De jelen esetekben semmi köze nem volt ahhoz, hogy hol hajt az autó.

jürgen baromartz 2012.11.18. 10:23:45

@G. Capelluti: ez így van, de versenybaleset ide vagy oda, valljuk be őszintén, nagyon sokszor lejátszódott már idén és tavaly is ugyanez a forgatókönyv (nem szándékolt szóvicc :) ).

G. Capelluti 2012.11.18. 10:31:56

@jürgen baromartz: Tény. Ez viszont a műfaj adottságaiból fakad. A túraautózásban benne van. Ezért szeretjük és gyűlölnük egyszerre. Ahogy mondani szokás, ilyen ez a pop-szakma. ;)

kpityu2 2012.11.18. 10:40:13

@jürgen baromartz: Bizony. Nem sok versenyt láttam, de nagy többségük azzal végződött, hogy Norbit leterelték a pályáról, és ment a siránkozás. Ennyi erővel céltáblát is ragaszthatna a hátsójára.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.11.18. 10:54:51

Ahogy az előző versenyen az egyik Chevi, ha jól rémlik Menu visszahozta a gépet gyakorlatilag 90 fokkal kiforgatott helyzetből az nem volt gyenge. Hátsókerekessel esélytelen lett volna, gondolom Jürgen erre gondolt.

jürgen baromartz 2012.11.18. 11:06:16

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: igen, pont az a videó villant be amikor láttam hogy most mi történt megint :), de egy fronthajtású autót amúgy is sokkal nehezebb egy szimpla seggrepacsival kihozni az egyensúlyból. látszik a videón, hogy a srác próbálta összekaparni a kocsit, de a bmw-vel ez lehetetlen volt.

én csak annyit szeretnék, hogy ne az okozza már a verseny izgalmát, hogy mikor jön valaki hátulról meglapogatni szegény Norbit, így is van neki galambja meg minden más hülyeség, ami keresztbe tehet.

G. Capelluti 2012.11.18. 11:17:07

Értem én. De ez sajnos egy parttalan és örök vita. A frontosnak és a hátsókerekesnek is megvannak az előnyei, hátrányai. Álló rajtnál, féktávon, kigyorsításkor, kanyarbejáratnál, vagy épp csínyben.
De hogy melyik a jobb, vagy rosszabb? Kérdezzétek meg Andy Priaulx-t, hogy kezelhető-e a BMW az ETCC/WTCC sorozatban. :)

Naezatutti?! 2012.11.18. 11:50:39

Remélem ma (legalább ma!) minden híradás csak Norbiról és 'A' csapatról fog szólni! Történelmet írtak, vannak akik miatt még jó Magyarnak lenni és van mire büszkének lennünk! SZÉP VOLT SRÁCOK!!!!!

TomT 2012.11.18. 11:57:50

Hát... remek dolog; gratulálok mindenkinek, akinek része volt benne!

CorollaVVTI 2012.11.18. 12:03:50

Van frontos, 4 kerekes és hátsós autóm is. Az tény, hogy az első kerekes kevéssé gonosz (kanyarban, ha sok, és áll az ember a gázon, akkor orra előre kezd el kúszni), de a hátsós nagyobb kanyarsebességet bír el. Az már más kérdés, hogy ha elkezdi tolni a végét, akkor nem segít a fékre rúgás, ellenben egy kuplung gyakorlatilag egyenesbe rakja, ha nem volt agyatlanul sok a tempó.

Viszont életem egyik legrosszabb élménye az az első kerekes autón végrehajtott manőver volt, ahol csúszós volt az út. Nem álltam a gázon a kanyarban, de így sem adta ki. Ilyenkor ugyanis a vége megy el, amiben semmi súly nincs, mert még egy nyamvadt difi sincs hátul, hát azt kopp ellenkormány mellett sem lehet már összeszedni...

A négy kerekesek meg nem véletlenül nem szerepelnek ilyen sorozatokban, sínautók... :)

Összességében pályázásnál én a hátsósra szavaznék, az élményfaktor mindenképp nagyobb. :)

Norbinak pedig nagy gratula, jövőre remélhetőleg több szerencséje lesz a karambolokkal is!

Arra jól emlékszem, hogy jövőre a BMW-nél is jön az 1.6 turbo?

G. Capelluti 2012.11.18. 12:10:19

@CorollaVVTI: Részben. Mert hogy 1.6 turbo már az, csak nem fejlesztették. De ha minden igaz, akkor jövőre megkapja a Mini WRC 1.6 turbos motorját. Az egy frissebb fejlesztés.

Giryu 2012.11.18. 12:11:47

Hülye f@rok vagyok, beállítottam 3/4 4-re a telefont, csak azt a csúszkát nem húztam jobbra, azaz nem ébresztett, azaz lecsúsztam a futamról. Negyed 7-kor ébredtem és mindjárt ki is borultam.

Nyafogás off, hatalmas gratula Norbinak - és persze az egész csapatnak is -, remélem, hogy ezzel megnyílnak további lehetőségek is.

Negrogo 2012.11.18. 12:19:08

Most keltem, masodszorra. :) Hat...ezt nagyon nem gondoltam volna, hogy igy lesz privat elso. Hatalmas nagy szerencse a balszerencsetlenseg kozepette ami volt az utobbi 3 futamokon. Tok jo, hogy megvan Norbinak a cim es nem szamit mar semmi de akkor se tudom megallni karogas nelkul. Finoman szolva egy vicc volt a kozvetitesi szinvonal gyak semmit nem lattunk mi is tortenik ahogy az is vicc volt, hogy az elso versenyen a baleset utan nem volt piros zaszlo es ujra inditas vagy minimum SC. Durvan szolva inkabb meg nem is mondom. Az meg, hogy az utobbi versenyeken allandoan vmi olyan pilota szarik a levesbe akinek aztan tok mind1 hanyadik lesz mert "nincs jelentoseg" az hihetetlen. (Bar az elejen Oriola is benne volt a dologban) Ez olyan mintha Norbi eroskodott volna a race2-ben Menuvel es osszemenek teszem azt... hisz minek? Btw race2. Pepeet nem vagom. Idiota huzas volt. Hidegebb gumikon ki esve a verseny ritmusbol a felszort taknyon megy ra 1 centire!? Ha meg is elozi mi tortenik? Semmi. Ugyanugy Norbi lett volna a privat bajnok. Igy elbaszta a versenyunk na meg az ovet es igy D'aste elotte vegzett az osszetettben is, kulomben meglehett volna neki is a 7. hely.

Quattroman 2012.11.18. 12:30:54

@mennyi?husz!:

erre mondják hogy lecsúszott nála a redőny...
sajna nem láttam a futamot:( majd este pótolom.

Negrogo 2012.11.18. 12:34:25

@jürgen baromartz: Sajnos a FWD autosok mind ilyen idiotak nem tudok ra mast mondani. Szoktam online versenyezni a hivatalos WTCC szimulatorral a Simbin Race jatekaval es allandoan ezt csinaljak, hogy megloknek, beledmennek, kiforgatnak de csak a FWD auto pilotai. Le is szoktam a WTCC futamokrol es csak Retro kupakban jatszom mar csak pont ezert is ahol csak RWD auto van :D Ott is vannak pockolodsek de mindenki figyel a masikra teljesen mas.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2012.11.18. 13:17:01

Kalapemelés!

Egy fricskát megérdemelne a teljes mezőny! Norbi a következő idényben egy céltáblát ragasszon az autója popsijára!

doc55 2012.11.18. 14:21:52

@TomT: ez a tömör leenyeg, csatlakozom

suncow 2012.11.18. 16:04:14

Nagy gratula Norbieknak!!!!

off:
Csak en erzem ugy,hogy Norbi elvesztegeti a tehetseget ebben a roncsderbi sorozatban?Xar szuk palyak,rovid versenyek stb.
Egyuleses sorozathoz mar oreg,de DTM vagy GT autok esetleg?

bono92 2012.11.18. 17:50:00

@suncow: Egyik sem világbajnokság, és csak a világbajnokság játszik Zengőéknek. És ez az igazi túraautózás, nem a szar sziluett autók, amik mennek a DTM-ben pl! Nézz meg egy BTCC futamot, na ott százszor durvább meccsek mennek.
És elég hülyén érzed.

suncow 2012.11.18. 22:23:57

@bono92
Ki mondta,hogy csak a Zengoekkel lehet versenyezni?
De ha mar igazi turaautokrol beszelsz,akkor inkabb a Aussie V8...
BTCC-t meg mar regota nem nezek,mert akkor vagy autoversenyzunk,vagy roncsderbizunk.

ps: akkor inkabb erzem hulyen magam

bookmyface · http://hackerkepzes.hu/blog/ 2012.11.18. 23:11:15

mi mást mondhatnék, hatalmas gratula neki! :)

Globetrotter2014 2012.11.19. 11:31:35

Srácok, ez miért nem lett idnex címoldalas cikk? Én ezt bnyugodtan tenném a vezércikkek közé is...

G. Capelluti 2012.11.19. 11:35:48

@ZF2: Tegnap kora reggeltől estig az volt. Aztán került le a TC boxba. Most is ott. Az is címlap, csak már nem a teteje. ;)

Globetrotter2014 2012.11.19. 11:39:43

@G. Capelluti: na ja. A pornóadó viszont Index vezércik. Végül is egy erősern hazai ipar érdekkképviselete... :P

G. Capelluti 2012.11.19. 12:27:25

@ZF2: Azt mondom, tegnap vezető volt. Mára már nem a legfrissebb hír.

megint 2012.11.19. 12:29:09

suncow-nak azért van igazsága, Norbinak nem ártana egy jobb ajánlat, mert így bár mi nagyon büszkék vagyunk rá, de előrelépés, vagy "világsztárság" nem lesz belőle. Van olyan DTM futam ahol 100000 körüli néző van, sajnos ez nem mondható el a wttc-ről, és hát a három meghatározó márka is ott szerepel igen komoly háttérrel(anyagi), nem igazán látom, hogy valaha is a régi fényében fog "ragyogni", a futam meg nevetségesen rövid.
Nagy gratuláció, csak picit félek, hogy ez a tehetséges hazai versenyző nem fog tudni előrelépni, és nem maga miatt, hanem mert nincs alatta olyan technika amivel ezt megtehetné. Zengőék szakmai tudása, felkészültsége is példás, ennyi pénzből ilyen autót összehozni kb lehetetlen, de ők megcsinálták, nekik is nagy gratuláció jár.

bono92 2012.11.20. 22:52:18

@megint: Végignézted egyáltalán az összes futamot? Egy több éves technikával szorongatta pl Sonomában Huffyt! És erre csak Norbi volt képes! Ez az öreg, sok éves technika még mindig versenyképes, messze Zengő Motorsport a legjobb BMW-s (direkt nem úgy írtam, hogy Norbi a legjobb BMW-s, mert az írásodból az jön le, hogy egy kicsit semmibe veszed Zengőéket) Norbi is azt szeretné, és az egész Zengő csapat, hogy Norbi világbajnok legyen...velük, a Zengő Motorsporttal. Zoli elárulta, hogy több márka megkereste őket, és még nincs eldöntve, hogy milyen autóval mennek. Ja, és a BMW fejleszteni fog, vagyis ennél csak gyorsabb lehet az autó. És ez komoly fegyver lesz.
A DTM-et felejtsétek már el, miért példálóztok ezzel? Ott nem túraautók, hanem sziluett autók mennek V8-as motorral, F1 szintű aero csomaggal. Ezek az igazi túraautók, amik mennek itt a WTCC-ben vagy pl a BTCC-ben.
süti beállítások módosítása