Hajnali 03:55, telefon csipog. Levonszolom fonnyadt porhüvelyemet a nappaliba és bekapcsolom a TV-t azzal a céllal, hogy már a kávéfőzés közben meglegyen a szükséges és elégséges háttérzaj. Hopp, már megy a felvezető kör? Na, kávét már csak a két futam között iszom.
Miközben szorgosan dörgöltem a szemem, hogy lássak valamit, körbe értek. Majdnem. A mezőny vége pl. nem. Száz méterekkel voltak lemaradva, még a formációt sem vették fel. Azért a lámpák kialudtak, RAJT! Mindenki jól kapta el, semmi különös nem látszott a képeken, de elértek a 3. kanyarhoz. D'Aste hátulról beleszállt Mehdi Bennaniba, aki ettől torpedóvá változva elvitte Norbi autójának jobb elejét és orral beleállt a falba. Ettől aztán kipattant a szemem, tapadtam a képernyőre, hogy elkapjak valamit, mi baja a Bömbinek? Tudunk-e rendesen menni az új rajttal? A kérdést hamar megválaszolta versenyigazgatóság. Nem volt piros zászló! Fogták, kiemelték Bennani autóját, és aki hamarabb el tudott menni a helyszínről, annak volt a legnagyobb szerencséje. Hát ez milyen ostoba döntés már? Aztán kiderült, az autó versenyzésre alkalmatlan állapotba került. De így járt Oriola és D'Aste is. Hát akkor majd a másodikban. Csak sikerüljön megcsinálni!
Vissza az elejébe. Huff nem autózgat a második helyen. Ő a Mandarin kanyarnál beszúr féktávon és el is megy Müllernek. Eddig rendben van. De hogy nem bír magával és pár kanyarral később az autót felfűzi a falra, az már nincs rendben. Pontosabban nem okos dolog. Na, innentől Menunek lejött a lila köd hiszen, ha megelőzi Müllert, már csak 12 pont lett volna a hátránya. Végül sikerült lehiggadnia és letett a lehetetlenről. Monteiro közben bejött a harmadik helyre, ezzel az első dobogót hozva a Honda számára. Jöhetett a szerelés. Volt mit. A kávé is lefőtt.
Michelisz Norbert 1984. augusztus 8-án született Mohácson. Családjával a baranyai Hímesházán élt, szimulátorversenyzéssel töltötte szabadidejét. 2005-ben ült egy teszten először versenyautóban, amelyen olyan formát mutatott, hogy a hazai gyorsasági autósportban mindenki felkapta a fejét. 2006-ban, az akkor induló Suzuki Swift kupában rajtolt, és bajnok is lett. 2007-ben már a Renault Clio kupában versenyzett, és bajnoki címet szerzett. 2008-ban már egy kupás Seat Leónban találjuk. Ekkor lépett nemzetközi porondra, ahol az Európa-kupában már az első évben megszerezte első futamgyőzelmét is. Ennek a futamgyőzelemnek köszönhetően egy ügyfél-autóval a WTCC-ben is elindulhatott. 2009-ben megnyerte a Seat León Európa-kupát. Ebben az évben két WTCC-futamon rajtolt, azonban mindkét futamot fel kellett adnia.
2010-ben egy Seattal teljesítette első teljes WTCC-szezonját, amelyben egy harmadik és egy első helyet szerzett, amellyel a legjobb újonc lett.
A második szezonjában, 2011-ben egy BMW 320 TC-vel versenyzett, és kalandos szezonjában az összesítésben 9., a privát értékelésben pedig 4. helyen végzett. Ebben az évben járt a sorozat először a Hungaroringen, ahol az első futamban 2. lett. A második futamon az első kanyarban rommá törte ugyan a BMW elejét, de a csapat áldozatos munkájának köszönhetően visszatérhetett a versenybe, ahol a leggyorsabb kört futotta.
2012-ben maradt a BMW, és jöttek a sikerek, köztük a hungaroringi futamgyőzelem.
A Norbiról 2011-ben készült filmet pedig szinte kötelező megnézni:
Norbi megint tanárit rajtolt. D'Aste ugyan nem állt fel a rajtrácsra, így Norbi az ő helyéről rajtolt, de akkor átugrott mindenkit és a mezőnyt vezetve érkezett az első féktávra. MacDowell sokkal gyorsabb volt, Norbi ezt okosan be is látta és elengedte. Majd Menut is. Igen, ő már ennyire feljött. És ezzel Norbi már csak a 3. és megjött Oriola is a fenekére. MacDowell ezen a ponton olyan előzékennyé vált a gyári Chevy-vel szemben, hogy gyorsan el is engedte Menut. Viszont komoly tempót vesztett ezzel a manőverrel az Oriola elől „menekülő" Michelisz vissza is előzte. Újra második! És megint jött Müller. Hozta az idei formáját, a Mandarinnál meglökte MacDowell hátulját, aki keresztbe fordult és nagy tempóval becsapódott a falba. Sárga, safety car, az esetet pedig vizsgálják. Ez esetben lehet, hogy nem Müller hibája volt (majd kiderül), de hogy mindig körülötte vannak a balhék? Ehhez azért kell egy mentalitás is, hogy valaki mindig belekerüljön a rumliba. Szóval nem zörög a haraszt...
Nagyjából mindenkinek őszinte érzelmek vannak az arcán...
Safety car ki, mehet a mezőny. Menu elnyúlt, Oriola pedig harmadikként tapadt Norbira. Jött a féktáv, Norbi behúzódott, hogy védje a pozíciót, de Pepe nem bírt magával. Rácsúszott féktávon beforgatta és mindketten a falban fejezték be a versenyt. Ismét safety car és mivel már csak két kör volt hátra, így intették le a mezőnyt. Ez Huff számára bajnoki címet ért. A két Chevrolet elől kiesett mindenki, aminek köszönhetően felértek a dobogóra. D'Aste erősen sérült autója is leparkolt a pálya egy másik részén. Ez pedig nem jelentett mást, mint hogy Michelisz Norbert a túraautó világbajnokság privát (nem gyári támogatottságú) bajnoka. Olyan forgatókönyvvel, amire nem sokan számítottak. A három végső győzelemre is esélyes versenyző a megszerezhető 96-ból az egész hétvége során 0, azaz nulla pontot gyűjtött össze.
De jó kimondani: a bajnok!
Ezzel Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport révbe ért. De legalábbis elért egy nagyon fontos mérföldkőhöz. Nagyon nagy teljesítmény és eredmény ez egy ilyen kis csapatnak, mert óriási fejlődésen mentek át úgy emberileg, mint szakmailag. Tanulták az alázatot és a profi versenyzést. Most pedig felmondták a leckét és csillagos ötöst kaptak rá. Egyértelműen ez a hazai autósport eddigi legnagyobb nemzetközi eredménye.
Gratulálunk neki, büszkék vagyunk rájuk!
Videó a díjátadóról:
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem