Várható volt, hogy az autós szakágak közül a DTM átigazolási hullámai fognak a legmagasabbra csapni, hiszen a jövő évtől új gyártó száll be a küzdelmekbe. Ennek köszönhetően nem egyszerűen csapat-, hanem akár márkaváltás is egy-egy új szerződés aláírása.
A BMW pedig tud valamit, mert nem kis neveket sorakoztat majd fel a rajtrácson. Priaulx és Farfus nem meglepetés, mert évek óta sürgölődnek a bajorok háza táján és különben is őket már bejelentették, mint gyári versenyzők. Martin Tomczyk viszont nem az előrelátható változások közé tartozott. A másfél héttel ezelőtti bejelentés azért volt meglepő, mert idén az Audi A4 DTM volánjánál bajnoki címet nyert. Ha tippelnem kéne, az okok közé sorolnám, hogy 2011-re is csak két évvel korábbi technikát kapott, no meg, hogy 11 Audi-év és a bajnoki cím ellenére sem lett belőle első számú ingolstadti pilóta. De még csak a lehetőséget sem kapta volna meg, hogy egy friss fejlesztés, az A5 DTM segítségével védhesse meg bajnoki címét.
Nem sokkal leigazolása után már vezetheti is az eddig is sokat nyüstölt szörnyeteget. December 6-8. között Sevilla mellett, a Monteblanco Circuit névre keresztelt pályán randizik a DTM három autógyártója egy utolsó idei teszt erejéig.
„Nagyon örülök, hogy az autóba ülhetek. Izgalmas az új embereket és a csapatot megismerni, valamint egy új autót vezetni. Dél-spanyolországban az egész arról fog szólni, hogy elkezdjem a beilleszkedést a csapatba és megismerkedjek a BMW M3 DTM-vel. Emellett a visszajelzéseimmel már hozzá szeretnék tenni a fejlesztési munkákhoz. Mindannyian azon dolgozunk, hogy a BMW visszatérése a DTM-be, siker legyen.”
Tomczyk mellett Andy Priaulx és Bruno Spengler is körözget majd a BMW Schnitzer, a BMW RBM és a BMW RMG autóival. Spengler nem először fog beülni az M3 DMT-be. "Nagy lehetőségek vannak benne. Ugyan a jövőévi autóépítési elvek jelentősen különböznek az eddigiektől, de mégis úgy érzem, hogy jól állunk az autó fejlesztésével. A célunk, hogy már az elején pole-t szerezzünk, aztán minél hamarabb dobogóra állni és futamgyőzelmeket gyűjteni. Jó lenne, ha a szezon végén a szalagcímek a BMW bomba visszatéréséről szólnának", mondta az ex-Mercedes pilóta.
A szintén a DTM-projekt érdekében szerződtetett Augusto Farfus ezúttal nem lesz ott, mivel őt bő két hete monteblancoi teszten bevetették.
Így azonban ismét lehetőséget kaphat két újonc, Marco Wittman és Romain Grosjean személyében. Mindketten jól ismerik a DTM világát. Grosjean a Forma 3-ból, ahol 2007-ben bajnok lett, Wittman pedig a Forma BMW-ben tanult, de az elmúlt években ő is ment a Forma 3 sorozatban. Sőt, két hete Macao-ban megcsípte a pole-t, a díjátadó közben pedig a dobogóról nézett körül.
Mielőtt elutaztak Monteblancoba, még egy fontos feladat várt két pilótára Priaulx és Tomczyk személyében. A Bajnokok Tornáján való részvételük viszont nem alakult valami fényesen. Egyéniben mindketten az „Ogier-ágra” kerültek, aki mint azóta ismeretes, gyakorlatilag lemészárolta az autó-motorsport világának krémjét.
A nemzetek kupáját pedig a már verhetetlennek számító Vettel-Schumacher párossal szemben ismét lehetetlen volt megnyerni, még ha Jensen is volt Andy társa ebben a feladatban.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem