Még január elején indult az endurance szezon, a 24H Dubai futammal. Akkor három Mercedes SLS AMG GT3 rendesen kifújta a mezőny orrát.
Impozáns látvány volt, az biztos.
Most, hat héttel később, Ausztráliában körözgettek a GT- és túraautók. Ezúttal egy Audi csapat munkálkodott lázasan az SLS-uralom megtörésén. Ugyan csak 12 óra volt a versenytáv, de ez sem kevés.
Ennek megfelelően volt itt minden, ami a szakág jellegéhez tartozik. Változtak a körülmények, konkrétan elkezdett szakadni az eső. Emiatt többen forogtak, néhányan még törtek is. De itt "belefér", van idő a javításra. És érdemes is beáldozni azt a néhány kört a kiesés helyett, nem tudhatod, a másikkal mi fog történni. Főleg, ha sok van még hátra. 5-10 köröket egy nem tervezett kiállással hamar össze lehet szedni, és vissza lehet adni.
Még jó, hogy csak az amerikai oválpályás sorozatokban állítják le a versenyt esőben. Meg a F1-ben, mert ott meg sírva fakadnak a "kis csajok" a szép színes autóikban...
A Bello Rosso (Ferrari) csapat például járt mindenhol. A mennyekben is, de a pokolban is. Vezették is a versenyt, de az egyik etapra nem sikerült jól kiszámolni üzemanyag mennyiséget. No problemo, ahogy a művelt svéd mondja, az autót bevitték a boxba, tankolás, mehet tovább. Kanosszajárásuknak azonban még nem volt vége. Ugyan Allan Simonsen megfutotta a leggyorsabb kört, mégis kevéssel a féltávon túl elektromos hibával végleg kiállni kényszerültek.
Ők jól tankoltak, nem ez lett a vesztük
A Phoenix Racingnek is jutott hideg, meleg. A kettes számú R8 LMS-t szintén már féltáv után sikerült a korláthoz verni. Nem kicsit. Fekve maradt a vas. Pedig addig minden rendben volt, a két Audi és a 20-as számú Merci jót meccseltek. Fél percre kocsiztak egymástól több, mint hat óra elteltével. A kiesésnek köszönhetően mégis felhuppant a dobogóra egy Ferrari, mert a Clearwater Racing már a leintésig meg tudta tartani a pozícióját.
Egy szép autó is kiváló terep az izlésficamos dekorosoknak
És a végén mégis elég szűk eredmény alakult. A másodiknak befutó Mercedes ugyanis nem hogy körön belül volt az Audival, de alig több, mint 1 percet kapott. 270 kör és 6213 megtett kilométer után lendült csak a kockás. Egyetlen perc nem egy örökkévalóság. Na de ilyen kontextusba helyezve, kifejezetten csak egy pillanat.
Lehet, sokan drukkoltak nekik?
A győztes Phoenix Racing minden napról elkészítette a maga kis beszámolóját, hogyan is nézett ki náluk a hétvége.
Az első nap
A második nap
A verseny rövid összefoglalása
Sajnálattal konstatáltam, hogy a promóter, a Creventic naptárában négy alkalom után idén már nem szerepel a 12H Hungary. Igaz, a tavalyi botrányosan rossz verseny után nem nagyon kell csodálkozni.
Te mit mondasz? Kérdezzünk meg autós endurance-specialistákat, hogy mi a lényege és trükkje a sikeres hosszútávú verseny teljesítésének?
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem