Arra gondoltam, itt a lehetőség egy jó kis esélylatolgatásra. De be kellett látnom, hogy nem könnyű feladat. Egyfelől mert két futamból áll a versenyhétvége, másfelől mert nem szokványosan osztogatják a pontokat a privát értékelésben.
Elég lenne, ha csak ez a sorrend mindkét futamon
Azért próbáljuk meg. Kezdjük a pontokkal. Normál esetben, ami az első 22 futamot jelenti, az 1-8. helyezések az ismert 10-8-6-5-4-3-2-1 pontokat kapják. De Makaó nem normális verseny. Így itt kétszeres szorzóval kell számolni (20-16-12-10-8-6-4-2). Eddig semmi bonyolult nincs a dologban, mert színtiszta matematika, könnyű lenne számolni. Igen ám, de van egy változó, amit kicsit nehezebb bevenni a képletbe. Történetesen, hogy vannak plusz pontok is. 1 pontot hozzáadnak minden hétvégén a futamokon megszerzett pontokhoz a Q2 leggyorsabbjának. Ennek személye már a futam előtt ismert, tudjuk, hogy O’Young az. Mondjuk ő nem is szerepel a matek háziban. De! További 1-1 pont jár minden futam leggyorsabb körét megfutó versenyzőjének. Természetesen a Yokohama Trophy nevezői között. Az a javaslatom, hogy ezzel az 1-1 hozzáadott ponttal ne is számoljunk, mert annyi mindentől függ, hogy ki tudja kicsapni a leggyorsabb kört, különösen, ha mezőnyben autózva. Tippem szerint erre annak a legjobbak az esélyei, aki a 3. kanyarban elsőnek fordul be a privátok közül. Neki lesz lehetősége kicsit szabadabban, „előre” autózni, mert várakozásaim – és az időmérőn látott köridők – szerint az 1-5. autók kicsit ellépnek majd.
Mielőtt nekiállunk és csak Oriola lesz az ördög, meg kell említeni még valakit. D’Aste nagyon komoly formába lendült. Az utolsó négy futamon 37(!) pontot gyűjtött, miközben a két élen álló rendre betlizett. Így már ő is csak 16 pontra van az első helytől. Ráadásul többször nyert, mint a két riválisa, ami pontegyenlőségnél a javára dönthet. Oriala és Norbi négy-négy alkalommal, viszont Pepe nyerte az elsőt. Ez sem a mi Fiunk felé billentené a zászlót.
Ilyenkor azzal szokták kezdeni, hogy mikor lesz Norbi, már az első futam után bajnok. A fentiek értelmében a pontegyenlőség nem jó. Nekünk 9 ponttal kell többet szerezni, mint Oriola és 5-tel többet, mint D’Aste.
Michelisz |
Oriola |
D'Aste |
1. |
max. 4. |
max. 3. |
2. |
max. 6. |
max. 4. |
3. |
max. 8. |
max. 6. |
4. |
- |
max. 7. |
Minden további esetben még várnunk kell az ünnepléssel és csonkig rághatjuk az ujjainkat.
Egy dologról eddig nem esett szó, de muszáj megemlíteni. Utcai pálya, nincs bukótér, van viszont kőfal és szalagkorlát. Ha hibázol, makaó büntet. Tavaly nem volt sima a rajt. Holnapra nem kívánunk semmi ilyet, de ha mégis, hát Norbi most is kerülje el.
Szinte hihetetlen, ahogy Norbi és még jó páran reflexből kerülik ki minimális tempóvesztéssel
Hogy ki az legesélyesebb? Az elmúlt három évben D'Aste nem járt erre, Oriola tavaly a középmezőnyben vonatozott. Norbi viszont már mindent megélt Makaóban. Végzett pontszerző helyen, nullázta is már, de ami a legfontosabb, hogy hármuk közül ő az egyetlen, aki ezen a pályán abszolútban is tudott nyerni.
Pepe emlékei a tavalyi versenyről
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem