2010-ben megpróbálta, de a bürokrácia miatt nem sikerült, 2011-ben felért a csúcsra, 2012-ben pedig a gyermekkori álma valóra válhat: akár meg is nyerheti a Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenyt...
Krisztián ott lesz a versenyen, mégpedig egy teljesen saját építésű unlimited kategóriás szörnyeteggel. Az autó Krispeak KA 12 névre hallgat, négy kerék meghajtású és kifejezetten a Pikes Peakre készül. Több információt még nem árulhatunk el a gépről, de az biztos, hogy nagyot fog ütni.
Egy korszak lezárult a Pikes Peak történetében. Az idei évtől az egész pálya aszfaltos lesz. Nem a versenyzők és a renedző akarta így: a Hegy egy látogatott túristaparadicsom és a kirándulók miatt lett leaszfaltozva a pálya. Változás még, hogy a szokásos júniusi időpont helyett júliusban (egészen pontosan július 8-án) rendezik a versenyt. Természetesen a körülmények nem változnak: nagy magasság, lent napsütés, fent hó, jég meg ki tudja még mi várja a versenyzőket.
A cél nem más: gyorsabban felérni, mint Tajima
Unlimited kategóriában gyakorlatilag bármilyen autóval lehet indulni, az a lényeg, hogy megdöntsék a pályacsúcsot. A biztonsági előírásokon kívül semmi más nem számít. Jelenleg ketten vannak a kategóriában: Antal Krisztián és Mark Rennison egy Ford RS200-zal. Mark rallycross bajnok. Korábban is indult már egy hasonló technikával, akkor: 2,4 literes turbós volt, 900 lóerő körüli teljesítménnyel és 920 Nm nyomatékkal. Ez volt a 2011-es specifikáció, azóta biztosan fejlesztették. A nevezési lista még biztosan bővülni fog, hiszen a nevezési zárlat csak június 15-én lesz.
Mark Rennison RS200 teszt
Természetesen ott lesz a rajtnál Nobuhiro "Monster" Tajima a Suzukival, Rhys Millen a Hyundai Genesissel, Jean-Philippe Dayraut a Daciaval. Pletyka szinten hallani Petter Solbergről és Marcus Grönholmról is.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem